Har finns information om vad du behöver göra om du inte är nöjd med någon produkt eller leverans.
Om du är privatperson
Har du som privatperson en reklamation på någon av våra produkter vänder du dig alltid till ditt inköpsställe. Ta med dig ditt kvitto eller inköpsbevis och lämna en så utförlig felbeskrivning som möjligt till ditt inköpsställe. Butiken kontaktar sedan Gelia för bedömning.
Transportskada, felanmälan och returhantering
När du som kund/återförsäljare vill anmäla transportskada, leveransavvikelser eller göra en felanmälan kontaktar du Gelias kundsupport via e-post order@gelia.se eller på telefon 0514-588 80 för åtgärd.
Tänk på att transportskada ska anmärkas på fraktsedeln vid mottagandet. Det ska också snarast anmälas till order@gelia.se inom 7 arbetsdagar.
Gelias information om hantering av felanmälan och returhantering.
Garantireklamation
För garantireklamationer ska rutiner för detta följas och anvisad blankett ska fyllas i. Om du vill fylla i blanketten digitalt sparar du ner excelfilen lokalt, fyller i den, sparar och mailar den sedan till oss via ditt mailprogram. Mailadress till vem du ska skicka den till finns på blanketten.
Självklart kan du också skriva ut blanketten (pdf-filen) om du vill fylla i den manuellt och sedan fota eller scanna den och skicka till oss digitalt.
Blankett för garantireklamation excelfil
Blankett för garantireklamation pdf-fil