Har finns information om vad du behöver göra om du inte är nöjd med någon produkt eller leverans.
Om du är privatperson
Har du som privatperson en reklamation på någon av våra produkter vänder du dig alltid till ditt inköpsställe.
Transportskada, felanmälan och returhantering
När du som kund vill anmäla transportskada, saknade kollin, felleverans eller retur kontaktar du Gelias kundsupport på telefon 0514-588 80 för åtgärd. Tänk på att transportskada ska anmärkas på fraktsedeln vid mottagandet.
Gelias information om hantering av felanmälan och returhantering.
Garantireklamation
För garantireklamationer ska rutiner för detta följas och anvisad blankett ska fyllas i. Om du vill fylla i blanketten digitalt sparar du ner excelfilen lokalt, fyller i den, sparar och mailar den sedan till oss via ditt mailprogram. Mailadress till vem du ska skicka den till finns på blanketten. Självklart kan du också skriva ut blanketten (pdf-filen) om du vill fylla i den manuellt innan du skickar den till oss.
Blankett för garantireklamation excelfil
Blankett för garantireklamation pdf-fil